Nasihat kepada wahabiyyah/pengikut ibn Taimiyyah..”Redha dgn Kekufuran itu Kufur”

Nasihat kepada wahabiyyah/pengikut ibn Taimiyyah..”Redha dgn Kekufuran itu Kufur”

Bismillahhurrahmanirrahim

Telah berkata Zun-nun Al-Misriyy”Mahma tashowwarta bi balik, fal Allah hu bi khilafi zalik”=”walau bagaimanapun kamu terbayang Allah itu dlm fikiran,hati,minda,perasaan kamu, Sesungguhnya Allah itu bukanlh begitu”
Maksudnya: Jika kamu bayangkan Allah itu begitu/begini/macam itu/macam ini/dan apa shj yg kamu boleh bayangkan, maka Allah itu bukanlah seperti sangkaan kamu…

Ingat!!! Allah Berfirman: “laisa kamisthlihi syaiun”= “tidak ada sesuatu pun yg menyerupai Dia(Allah)”
Sesuatu di sin umum, kaedah b.arab: umum lafaz tidak mengkhususkan makna…jgn kamu pandai2 na pergi khususkan lafaz umum…

Assalamualaikum
Salam pada Ahlus sunnah wal Jama’ah (asyairah wal maturidi) sunniyyun…
selamat sejahtera pada yg lain dari itu…

Saya sebagai org Islam, saya nasihatkan kamu kembali dan tarajjuk,krn hukum usul : redha dgn kekufuran itu kufur..
saya sekali lagi menasihati sahabat supaya tarajjuk, jgn lah terpedaya dgn tipu daya musuh Islam….jgn terpedaya dgn yahudi yg menggunakan kesesatan Islam untuk menghancurkan Islam…. Ingat, Agama Islam bukan untuk mainan,bukan seperti yg wahabi2 sangkakan.
Ayuh!!! Jauhkan,Hindarilah,kecamlah,Hentamlah,Kejilah,Nasihatlah,Dakwahlah mereka yg terpedaya dengan Syaitan yg bertopengkan Islam!!! Ingat, Aqidah bukan soal dan bukan permasalahan yg boleh diperjudikan, Salah Aqidah,maka bukan lagi dinamaka dia seorang Muslim/Islam…Hanya mereka yg Aqidah yg Benar dan Shohih shj diangap Islam…

Ingat!!! Org Mukmin Fasiq dosanya boleh diampunkan dan dia juga masih dlm Millah(agama) Islam, tapi mereka yg beraqidah yg sesat lagi keluar dari Islam tidak cium bagi mereka bau Syurga..walaupun dia solat,puasa haji,zakat,pakai jubah,kupiah,cakap tentang agama,tulis bab2 syariah,walau pun di gelar Dr/mufti/syeikh Islam…Gelaran itu bukan jaminan ke syurga…

Janganlah kamu tipu dan berselindung belakang nama ahlus Sunnah. Kamu hanya menggunakan topeng salafi/ahlus sunnah untuk memukau penonton2 yg Jahil lagi jauh ilmunya dr kebenaran…Hentikanlah wahai Wahabiyyah!!! Dosa kamu memang besar atas kekufuran kamu…Kamu juga menfitnah Ulamak2 Jumhur Ahlus Sunnah..

Sekali Lagi saya nasihatkan Kamu Pengikut Ibn Taimiyyah, Pengikut Muhamad Abd Wahab,Pengikut Salafiyyah Mua’shorah(Moden), Khawarij Moden, dan Secara Umumnya Semua Ajaran sesat dan Puak2 yg keluar dari aqidah yg Haq..Wajiblah atas Kamu Kembali Ke Jalan Yg Benar iaitu Ahlul Sunnah Wal Jamaah…

Kembali!!! Kembali!!! Kembali!!! Ke Aqidah ahlus Sunnah wal Jama’ah yg shohih yg telah diletakkan dlm manhaj yg shohih oleh dua Iman besar kita (Imam Abu Hasan al-As’arie dan Imam al-maturidi)

Kenapa kamu mahu dalil wahabiyyah!!! kamu sangka Kami lemah tiada dalil,kami tidak kemukaka dalil, tapi jika kamu yakin dengan dalil kamu sungguh kukuh, Kami mahu kamu jawab satu soalah Aqidah shj:
Apakah kamu kata: Adakah Allah itu wujud sebelum wujudnya tempat!!!!
jika kamu kata ya atau tidak…
Ya: kamu bersalahan dengan ibn Taimiyyah dan Muhamad Abd Wahab yg kamu agung2 kan…Sbb bila Allah wujud tanpa tempat, maka kewujudan Allah tidaklah berhajat pada tempat..Allah juga idak berubah2,krn perubahan itu sifat makhluq..benda yg baharu….
Tidak: kamu samakan kewujudan Allah sama dengan kewujudan Tempat(makhluq)….Mana Tauhid Kamu!!!

Terlalu banyak kesalahan kamu,tapi satu kesalahan pun kamu tak boleh jawab….kalau jawab..kamu sendiri terperangkap…

Sekali lagi Kami nasihatkan agar:
Kembali!!! Kembali!!! Kembali!!! Ke Aqidah ahlus Sunnah wal Jama’ah yg shohih yg telah diletakkan dlm manhaj yg shohih oleh dua Iman besar kita (Imam Abu Hasan al-As’arie dan Imam al-maturidi)

yg menulis:
Bankwahabi

9 Respons to “Nasihat kepada wahabiyyah/pengikut ibn Taimiyyah..”Redha dgn Kekufuran itu Kufur””

  1. Lihatlah macamamana pun mereka tetap akan mempertahankan kewahabian mereka.
    CAkaplah macam mana pun
    Wahabi sahaja masuk syurga
    ASWJ sesat belaka
    Bagaikan seorang manusia yang seperti malaikat
    memandang syaitan disekelilingnya dengan jijik kerana melakukan bidaah dan sesat dan khurafat

  2. salam fathi
    dah pergi kat forum ni tak?
    bestlak tgk ust ASWJ dgn Wahabi berdebat
    Latest ust Abu Syafiq tu nak ajak Asri berdebat.

    http://forum.cari.com.my/viewthread.php?tid=231061&extra=page%3D1&page=1

  3. muhammad hanis Says:

    assalamu’alaikum tuan rumah…
    saye tertarik dgn soalan saudara kpd wahabi adakah mereka percaya bahawa allah taala wujud sebelum tempat…
    dlu guru saye pernah cerita,wkt 2 pihak lubnan(tempat guru saye bljr) mghntr sorang wakilke m’sia utk mengajar..lalu dtg la sorg mamat whb ni kononnya nak ajk berdebat…
    lalu tuan syeikh ini(yg pihak lubnan hntr)ks 1 soalan mudah utk whb 2 “alaisallahu kaana kobla makan bila makan?”
    x sng ddk whb 2,lalu cbe die nak bwa persoalan lain….
    last2 die pergi dgn malunya….
    hidup aswj!!!!!!

  4. Syukran…
    hanya satu solan mudah..haru biru wahabi dengan pengangan nya yg sesat..

  5. Erm,kalau wahabi lagi la teruk,bukan setakat Ulama je diorang ni kafirkan,malah kalau kita tgk seluruh ASWJ yang dikafirkannya.Kita boleh tgk bagaimana golongan Asyirah dan Maturidiah di letakkan dalam golongan guard your faith dalam Islam Online dan Fatwa online.
    Tu tak cerita lagi golongan sufi dan tabligh.

    Malah kalau kita lihat balik sejarah,mereka ini menghalalkan darah dan harta sesiapa sahaja yang tidak mengikut mereka ini.Dan mereka telah membunuh ramai orang Islam yang tidak berdosa pada tahun 1920an dulu.Bukankah ini telah bersalahan dengan konsep jika telah mengucap LailahaIllaAllah maka darah kita akn selamat?

    Menurut apa yang tuan rumah katakan, ini sebenarnya dapat kita jumpa dalam kitab2 ulama besar yang mngatakan sesiapa yang mengatakan Allah duduk maka kufurlah mereka.Dan bukannya kesimpulan sendiri.Jadi ini ialah kata kata ulama dulu.

    Kenapa orang yang menetang wahabi dipanggil Syiah?Sedangkan di negara kita Wahabi lebih cenderung untuk menyerang amalan masyarakat yang telah dipersetujui ulamak?
    maka adakah boleh dikatakan sebagai syiah jikalau kita hanya membela diri?Saya rasa yang bagi komen tu yang tak belajar habis.Baru baca satu buku dah berani menyalahkan ulama.

  6. ahmad naqiuddin Says:

    terima kasih kerana menerangkan ttg wahhabi

    saya merupakan pelajar sekolah agama tersohor di kelantan…
    tetapi apa yang menghampakan adalah kerana pengaruh WAHHBI di sekolah saya amat kuat..
    saya bersekolah di MA’AHAD MUHAMMADI LELAKI
    dan tinggal di asrama..

    saya ada juga terlibat sedikit dengan pengajian kitab di asrama dan pondok2..
    dan saya menyedari bahawa warden asrama saya adalah yang berfahaman wahhabi…!!!

    Saya hanya mahu meminta pandangan saudara, bagaimanakan saya hendak menghancurkan ustaz sialan itu???

  7. Slogan Wahabbi

    Depan syirik, belakang kufur, kanan bida’ah, kiri haram.

    Nak ke atas tak boleh terbang, hanya ke bawah masuk lubang?

  8. Hifzhullah Says:

    Saudara Ahmad,
    Beberapa malan hizb insyAllah dapat memprotect kta seperti Hizb Imam Nawawi dan Hizbul Bahar yang juga insyAllah dapat meningkatkan taqwa dan iman kita. Pastikan dapat ijazah dulu.

  9. Salam untuk semua? Setiap hari saya berdoa kepada Allah agar saya menjadi salah seorang Umat Saidina Muhammad s.a.w yang akan bekerja merancang dan melaksanakan belpagai program dan strategi bagi menjelaskan kepada masyarakat tentang Aqidah dan Faham Ahlus sunnah Wal Jamaah yang Original serta Membenteras penyebaran Aqidah dan Faham WAHABI/ SALAFI KONON / KAUM MUDAH dari terus berakar umbi dalam Negara Malaysia Khususnya di negeri Selangor termasuk sabah Sarawak. Saya berazam untuk mempertahankan al-Quran dan as-Sunnah serta Ulama’-ulama serta khazanah-khazanah mereka yang merupakan mutiara ilmu. Mungkin saya tidak pandai untuk bercakap tapi saya punya kefahaman dan sy boleh menyumbang dari segi tenaga dan idea. dan sekarang saya telah memulakannya dan InsyaAllah kira diberi kekuatan saya akan terus bekerja untuk ulama’-ulama’ dapat bercakap dan menerang pada masyarakat tentang bahaya faham menjisimkan Allah s.w.t. Terima kasih kepada Dr. Uthman Muhamaady, Ustaz Mahfuz Muhd, Ust. Zamihan, Prof. Salleh Ahmad, Dato’ Hashim dan Datin, Dato Noh Gadut, Para mufti yang sealiran dan mereka yang banyak menyumbang dan membantu saya menjayakan setiap yang dirancang. Ya Allah selamatkan Kami dan Ulama’-ulama yang di fitnah dan teraniaya dengan ugutan oleh puak berkenaan. Kayakan kami dengan ilmu pengetahuan. Tetapkan hati kami dengan Iman dan Islam serta perteguhkan kami dengan Aqidah yang sebenar dan selamatkan seluruh umat Islam dari fitnah-fitnah yang melanda. Kepada Mu kami berserah dan berusaha. Amin ya Rabb..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: