Komen Pembaca: Wahabi Satu Ejen Yahudi/Kristian!

Assalamualaikum. Salam sejahtera kepada semua yang terbaca semoga kita semua dianugerahkan keimanan, taufik dan hidayah dari Allah subhanahuataala.
Sempena Ramadhan Al Mubarak ini bersyukur saya kerana masih ada tentera-tentera dari Warisan Imam besar kita Imam Shafie yang masih berjuang menentang kelahaban Puak Wahabi.Semoga kita semua dirahmati Allah.. Insyaallah.
Saya merupakan peniaga yang banyak bergerak dari satu negeri ke satu negeri di Semenanjung Malaysia ini untuk mencari rezeki menampung keperluan harian keluarga. Alhamdulillah pekerjaan saya ini banyak mempertemukan saya dengan orang ramai dan masyarakat. Berbagai jenis manusia yang saya jumpa. Sehinggalah Suatu hari saya ke Utara Semenanjung ( Sekitar awal 90an )dan menunaikan solat magrib berjemaah di salah sebuah surau dalam kawasan perkampungan di sana. Sudah menjadi kelazimannya apabila selesainya sembahyang kita akan bersama-sama berwirid dan kemudian berdoa meng”amin” imam seterusnya kita akan berselawat dan bersalaman bersama jemaah. Terasa kemesraan, timbul perasaan kasih ikatan ukhwah yang tak dapat saya bayangkan.. sungguh indah.. dan amat menakjubkan.Tapi berbeza dengan keadaan surau di sini. Imam duduk satu sudut( Berdoa sendiri ). Makmum membawa haluan sendiri. Ada yang merokok sambil bersembang. Ada jugak yang terus balik. Untuk mengelakkan fitnah dan perasaan buruk sangka saya memberanikan diri dan terus bertanya kepada imam tersebut. Masyaallah memang memeranjatkan jawapan darinya. ” Bidaah “.. ” Bidaah ” “Bidaah’… Tergerak di hati ( tanpa niat )untuk bertanya lebih lanjut tentang bidaah dan kefahaman imam itu tentang bidaah.Untuk mengelakkan kekeruhan dan memandangkan saya sedang berada di dalam rumah Allah itu saya mengambil keputusan untuk mengajaknya berjumpa untuk kali kedua tetapi pelawaan saya itu ditolak mentah2.
Bermula dari detik itu saya mula mengenali apa itu wahabi. Memang saya banyak mengkaji. Saya banyak bercampur dengan golongan mereka bertujuan ingin tahu sebanyak-banyaknya tentang mereka. Akhirnya tahulah saya, puak-puak ini memang manusia bertopeng. Tetapi ramai dikalangan mereka yang tidak perasaan mereka telah diperkudakan oleh kaum kafir laknatullah. Atas rasa kesian saya berusaha membetulkan mereka tetapi cuma sedikit yang faham dan kembali bertaubat.
Tetapi sayang mereka ini didalangi oleh mereka yang berpelajaran agama yang tinggi. Ust-ust ini akan menggunakan pengaruh mereka untuk mempengaruhi orang ramai.Sangat jahat… sgh kejam… Pada sesiapa yang terasa dirinya Wahabi tolonglah kaji betul2 apa itu wahabi jangan diikut membabi buta. Buatlah sembahyang istikaroh mintak petunjuk dari Allah. Insyaallah semoga kita akan mendapat petunjuk. Akhir kata dari saya bersama-samalah kita menentang fahaman yang semakin rancak menular di negara kita ini. Kudis kalau dibiarkan akan bercambah menjadi lebih parah. Jangan biarkan fahaman sesat itu meresap ke dalam jiwa anak-anak kita, keturunan-keturunan kita, saudara mara kita jiran-jiran kita dan semua muslimin dan muslimat di dunia ini.Nauzubillah. Wallahualam.

Satu Respons to “Komen Pembaca: Wahabi Satu Ejen Yahudi/Kristian!”

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: